مرحله اول(اقدامات قبل از ثبت نام اینترنتی)
پذیرفتهشدگان گرامی، لطفاً برای انجام مراحل ثبت نام اینترنتی، منحصراً از مرورگر گوگل کروم (Google Chrome) استفاده نمایید.
الف- آن دسته از پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ناپیوسته که دانش آموخته مقطع کاردانی از دانشگاه دیگری به غیر از دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند برای ارسال تاییدیه تحصیلی و ریزنمرات مقطع قبلی(کاردانی) می باید از نامه شماره 230561/04 مورخ 1404/05/25 مدیریت امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به همراه "فرم درخواست تاییدیه تحصیلی وریزنمرات " (لینک دانلود در تب فرم ها ) پرینت تهیه نموده و پس از تکمیل ، برای ثبت در دبیرخانه به دانشگاه مقطع قبلی ارائه نمایند .سپس درخواست تکمیل شده را (با امضاء و شماره و تاریخ و مهر دانشگاه در قسمت مشخص شده) اسکن کرده و در سامانه ثبت نام در قسمت اسکن یا الصاق تصاویر مدارک بارگذاری نماید.
* پیگیری های لازم تا رسیدن پاسخ استعلام و تاییدیه مقطع قبلی به این دانشگاه ، به عهده شخص دانشجو است.
تذکر مهم: لازم است دانشجو شماره وتاریخ ثبت درخواست فوق در دانشگاه محل تحصیل قبلی را هنگام ثبت نام اینترنتی در سامانه آموزشی سیپاد بارگذاری و در زمان ثبت نام حضوری تصویر نامه مذکور را تحویل نماید.
ب- پذیرفته شدگان ذکور مشمول نظام وظیفه می بایست براساس فرآیند ذیل برای ارسال درخواست معافیت از تحصیل خود از حوزه وظیفه عمومی اقدام کنند.
بسیار مهم: پذیرفته شدگان محترم ذکور لطفا پس از اطمینان و مطالعه دقیق موارد ذیل اقدام کنید. عواقب ناشی ازهرگونه اشتباه، متوجه دانشجو خواهد بود.
در زمان ثبت درخواست برای معافیت تحصیلی تاکید می شود نام دانشگاه علوم پزشکی مشهد- خراسان رضوی دارای شناسه اینترنتی 246748 با شناسه سازمانی 169 درج شود.
مشمولین محترم پس از انجام مراحل ذیل در سامانه و اعلام پیامک ارسال به دانشگاه با جناب آقای صفایی رابط محترم نظام وطیفه به شماره تلفن 05131409248 به منظور تایید معافیت تحصیلی تماس بگیرید.

توجه خیلی مهم
- بر اساس هماهنگی انجام شده با سازمان نظام وظیفه تمام افراد پذیرفته شده مشمول ورودی مهر و بهمن لازم است شروع به تحصیل خود را از تاریخ 01/07/1404 درج کنند .
نمونه نامه مورد تایید نظام وظیفه برای اطلاع این دانشگاه( صدور مجوز ثبت نام موقت) با امضای رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا
فرم تعهدمشمول نظام وطیفه و پس از امضاء داوطلب جزو مدارک ثبت نام بارگذاری شود.
- مدت سنوات تحصیلی برای دانشجویان در مقطع کاردانی 2.5 سال، کارشناسی ناپیوسته 3 سال، کارشناسی پیوسته 5 سال، دکتری پیوسته پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی ( دیپلم به دکتری) 8 سال می باشد.
ترخیص از حوزه نظام وظیفه:
افراد پس از تایید وضعیت معرفی به یگان در سامانه سخا به آدرس Sakha.epolice.ir به نظام وظیفه شهر خود مراجعه نموده و پس از تایید این دانشگاه چاپ برگه معافیت تحصیلی خود را که با امضای رئیس محترم سازمان نظام وظیفه می باشد، دریافت و در سامانه ثبت نام بارگذاری نماید.
توجه : فقط پس از دریافت مجوز مربوط از سامانه یاد شده بالا ادامه فرایند ثبت نام امکان پذیر خواهد بود.لازم است تصویر مجوز ثبت نام موقت و یا معافیت تحصیلی را در سامانه بارگذاری کرده و اصل آن را به همراه سایر مدارک در زمان ثبت نام حضوری تحویل نمایند.
تذکر بسیارمهم به مشمولین نظام وظیفه: در صورت اطلاع ندادن وضعیت معافیت تحصیلی خود به دانشگاه ، عواقب آن متوجه خود فرد مشمول بوده و دانشگاه هیچگونه تعهدی در قبال آن نخواهد داشت.
د- کليه شاغلان و کارکنان دستگاه های دولتی بايد علاوه بر مدارک خواسته شده در سايت سازمان سنجش، موافقت نامه بدون قيد و شرط از بالاترين مقام مسئول اداری محل خدمتي خود، مبني بر بلامانع بودن ثبت نام و ادامه تحصيل در رشته پذيرفته شده را، دریافت و تصویر آن را درسامانه بارگذاری کرده و اصل آن را به همراه سایر مدارک در زمان ثبت نام حضوری تحویل نمایند .
مرحله دوم : ثبت نام اينترنتی
الف:مراجعه به سامانه ثبت نامی سیپاد به آدرس https://sipad.mums.ac.ir با ورود کد ملی به عنوان شناسه و شماره شناسنامه به عنوان رمز عبور نسبت به تکمیل دقیق فرمهای ثبت نامی و اطلاعات پذیرش اقدام نمایید.
توجه:پذیرفته شده گرامی ملزم است شخصا تمام مراحل ثبت نام اوليه اينترنتي را طبق راهنماي ثبت نام (با تکميل دقيق فرمهاي ثبت نامي و بارگذاری اسکن خوانای مدارک مورد نياز) از ابتدا تا انتها انجام دهد وکد رهگیری را دریافت نماید. بدیهی است مسئولیت صحت ثبت نام اینترنتی به عهده دانشجو بوده و مشکلات ناشی از هرگونه اشتباه نیز به عهده وی خواهد بود.
تذکر مهم :ثبت نام اينترنتــــــي صرفا از ساعت 14 ظهر روز سه شنبه 22 مهر تا ساعت 24 روز شنبه 26 مهرماه فعال است و این مهلت قابل تمدید نمی باشد.
عدم ثبت نام به صورت اینترنتی تا تاریخ 1404/07/26 به منزله انصراف از تحصیل تلقی شده و هیچ گونه اعتراضی پذیرفته نخواهد شد.
توجه : دانشجویان باید در ثبت شماره همراه و آدرس خود در پورتال آموزشی دقت کنند و در صورت هرگونه تغییر شماره همراه ، آدرس محل سکونت و... در طول مدت تحصیل اصلاحات لازم را از طریق آموزش دانشکده در سامانه آموزشی انجام دهند. یادآور می شود پذیرفته شده باید کلیه فرم های مورد نیاز و در انتها فرم ثبت نام اینترنتی را از سامانه دانلود نموده و پس از تکمیل، مجددا در قسمت مربوطه بارگذاری کند و اصل آن را به همراه سایر مدارک در زمان ثبت نام حضوری تحویل نمایند
ب: کليه پذيرفته شدگان رشته هاي پرديس خودگردان و مازاد بر ظرفيت (شهريه پرداز) مي بايد شهريه تعيين شده را براي اولين نيم سال تحصيلي خود، به صورت علی الحساب طبق جدول ذیل از طریق درگاه پرداخت اینترنتی واريز کنند. بديهي است درصورت پرداخت نکردن شهريه يک نيمسال ،به هيچ عنوان ثبت نام انجام نخواهد شد. شايان ذکر است شهريه مذکور بایدبه صورت کامل واريز شود و به هيچ عنوان تقسيط نمي شود.
شهريه مصوب رشته هاي پرديس خودگردان (ظرفیت مازاد)در سال تحصيلي 1403-1402(به صورت علي الحساب):
-دانشجویان شهریه پرداز می باید براساس جدول شماره 1 از طریق درگاه اینترنتی دانشگاه شهریه تحصیلی خودرا در سامانه ثبت نامی از قسمت" پرداخت الکترونیک "پرداخت کرده و رسید تراکنش آن را به همراه سایر مدارک در زمان ثبت نام حضوری تحویل نمایند.
-ضمناً پرديس خودگردان دانشگاه، هيچگونه تعهدي در قبال تامين خوابگاه، سلف سرويس و اياب و ذهاب دانشجويان شهریه پرداز ندارد.
-در تمامی رشته ها و مقاطع تحصیلی شهریه متغیر سالانه براساس آخرین مصوبات هیات امنا/ هیات رئیسه دانشگاه افزایش خواهد داشت.
تذکرات خیلی مهم :
- شهریه ثبت نامی در نیم سال اول قابل تقسیط نیست.
- در صورتی که دانشجو پس از شروع به تحصیل از ادامه تحصیل منصرف شود می باید کل شهریه ثابت تا پایان تحصیل را به عنوان خسارت پرداخت کنند.
جدول شماره 1 : مبلغ علی الحساب شهریه تحصیلی دانشجویان شهریه پرداز
رشته های مقطع کارشناسی
|
250.000.000 ریال
|
یادآوری:بعد از اتمام ثبت نام اینترنتی از فرم مشخصات فردی پرینت گرفته و اصل آن را به همراه سایر مدارک در زمان ثبت نام حضوری تحویل نمایند .
مرحله سوم : ثبت نام حضوری و تحویل اصل مدارک
لازم است پذیرفته شدگان محترم پس از انجام مراحل فوق بر اساس جداول ذیل جهت ثبت نام حضوری و تحویل اصل مدارک مراجعه نمایند.
روز های ثبت نام:
یکشنبه 1404/07/27
|
آقایان بر اساس حروف الفبا از الف تا س
|
از ساعت 13-8
|
دو شنبه 1404/07/28
|
آقایان بر اساس حروف الفبا از ش تا ی
|
از ساعت 13-8
|
سه شنبه 1404/07/29
|
خانمها بر اساس حروف الفبا از الف تا س
|
از ساعت 13-8
|
چهارشنبه 1404/07/30
|
خانمها بر اساس حروف الفبا از ش تا ی
|
از ساعت 13-8
|
محل ثبت نام حضوری پذیرفته شدگان بر اساس دانشکده محل قبولی
|
تلفن تماس
|
مشهد مقدس- انتهای بلوار باهنر- پردیس دانشگاه - سالن ورزشی دانشگاه علوم پزشکی
|
05138800291
|
- از کلیه پذیرفته شدگان عزیز (و خانواده های محترم) تقاضا می شود اطلاعیه های مربوط (اطلاعیه های بعدی) را با دقت مطالعه نمایند و از مراجعه به مدیریت امور آموزشی و سایر واحد های آموزشی دانشگاه برای هرگونه سوال جدا خودداری فرمایند. شایان ذکر است مقررات و آیین نامه های آموزشی کلیه رشته ها در سایت مدیریت امور آموزشی دانشگاه قرار دارد و مطالعه آنها برای تمامی دانشجویان الزامی است.
ارتباط با کارشناس
پذيرفته شدگان گرامی در مهلت ثبت نام اینترنتی درصورت داشتن سوالهای مرتبط با مسائل آموزشی با کارشناس محترم رشته تماس بگیرند.
کارشناس مربوطه
|
رشته تحصیلی
|
شماره تماس
|
خانم سعادت نیا
|
دانشکده پرستاری مشهد شامل رشته های پرستاری ،مامایی، اتاق عمل.
|
31409237
|
خانم احسانی
|
دانشکده بهداشت و دانشکده های اقماری
|
31409244
|
و د ر صورت داشتن سوال های مرتبط با سامانه ثبت نامی می توانند با همکاران محترم واحد رایانه به شماره های 31409222-31409232 تماس بگیرند