معاونت آموزشی

پذيرفته شدگان نيم سال اول و دوم رشـته هاي مختلف آزمون سراسری سال تحصيـلي 1402- 1401

اطلاعيه مدیریت امور آموزشی دانشگاه در خصوص ثبت نام از پذيرفته شدگان نيم سال اول و دوم رشـته هاي مختلف آزمون سراسری سال تحصيـلي 1402- 1401  (مقاطع کاردانی، کارشناسي پيوسته، دکتري عمومي و پذیرفته شدگان بر اساس سوابق تحصیلی )

با سلام و عرض تبريک به مناسبت موفقيت و ورود شما به سنگر مقدس دانشگاه ، فرآیند ثبت نام به شرح ذیل اعلام می شود: 

مرحله اول(اقدامات قبل از ثبت نام اینترنتی) :

الف) تمامی پذيرفته شدگان آزمون سراسری پس از اعلام نتايج از طريق سازمان سنجش ، مي بايد برای دریافت تاییدیه تحصیلی مقاطع قبلی خود به صورت الکترونیکی از وزارت آموزش وپرورش ، به سامانه تاییدیه مدارک تحصیلی (دیپلم و پیش دانشگاهی) به آدرس  http://emt.medu.ir مراجعه کرده وپس از پر کردن فرم مربوط ، کد رهگیری دریافت وسپس کد دریافتی را در قسمت مربوط در سامانه ثبت نامی درج کنند.

ب) تمامی پذيرفته شدگان کد رشته هاي داراي تعهد خاص ( 30% مناطق محروم)در رشته پزشکي، دندانپزشکي ، داروسازي  و علوم آزمایشگاهی  ملزم به سپردن تعهد محضری به میزان سه برابرمدت تحصیل به شهرستان منطقه محروم خود هستند و بايد از دو برگ فرمهای تعهد محضری (فرم شماره 14)پرینت تهیه و به همراه دو نفر ضامن واجد الشرایط   (با هماهنگی دفتر امورحقوقی دانشگاه منطقه محروم) ،به یکی از دفاتر اسناد رسمی شهر خود مراجعه کرده و پس از ثبت تعهد نامه در دفترخانه ،یک نسخه از تعهد ثبت شده را به دفتر  امور حقوقی دانشگاه /دانشکده منطقه محروم تحویل دهند وسپس تاییدیه رسمی دانشگاه مذکور و تصویر تعهد محضری رادر سامانه در قسمت "اسکن مدارک" بارگذاری کنند و تصویر تعهد نامه و  اصل نامه تایید  امور حقوقی دانشگاه منطقه محروم را به همراه سایر مدارک در زمان ثبت نام حضوری تحویل نمایند.شایان ذکر است که اسامی پذیرفته شدگان با این سهمیه قبلا به دانشگاه های مناطق محروم ارسال شده است.پذیرفته شدگان در صورت داشتن سوال های مرتبط می توانند بر اساس رشته قبولی با تلفن کارشناسان مربوط که در انتهای اطلاعیه آمده است تماس بگیرند.

ج) تمامی پذیرفته شدگان کد رشته های تحصیلی پزشکی و دندانپزشکی مصوبه افزایش ظرفیت شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به سپردن تعهد محضری مبنی بر انجام یک و نیم برابر طول مدت تحصیل (فرم شماره 21) اقدام نمایند.

د)پذیرفته شدگان ذکور مشمول نظام وظیفه می بایست براساس فرآیند ذیل برای ارسال درخواست معافیت از تحصیل خود از حوزه وظیفه عمومی اقدام کنند.

فایل راهنمای تکمیلی نظام وظیفه

 

 

توجه :  فقط پس از دریافت مجوز مربوط از سامانه یاد شده بالا ادامه فرایند ثبت نام امکان پذیر خواهد بود.لازم است تصویر مجوز ثبت نام موقت و یا معافیت تحصیلی را  در سامانه بارگذاری کرده و اصل آن را به همراه سایر مدارک در زمان ثبت نام حضوری تحویل نمایند. پذيرفته شدگان گرامی در مهلت ثبت نام اینترنتی درصورت داشتن  سوال های مرتبط با نظام وظیفه با شماره 31409248 تماس بگیرند.

ه)کليه شاغلان و کارکنان و نيز استفاده کنندگان از سهميه بهياري بايد علاوه بر مدارک خواسته شده در سايت سازمان سنجش، موافقت نامه بدون قيد و شرط از بالاترين مقام مسئول اداری محل خدمتي خود، مبني بر بلامانع بودن ثبت نام و ادامه تحصيل در رشته پذيرفته شده را، دریافت و تصویر آن را درسامانه بارگذاری کرده  و اصل آن را به همراه سایر مدارک در زمان ثبت نام حضوری تحویل نمایند.

 

      تمامی پذيرفته شدگان گرامي نيم سال اول ودوم سال تحصيلي 1402-1401 باید با آماده نمودن مدارکي که سازمان سنجش اعلام کرده است ازتاریخ 1401/07/02 تاتاریخ  1401/07/07 با دقت براي ثبت نام به صورت اينترنتي اقدام نمایند.

 

تذکر مهم : ثبت نام اينترنتــــــي  صرفا از روز شنبه 2 مهر  از ساعت 10 صبح تا ساعت 24 روز پنجشنبه 7 مهر ماه فعال است و این مهلت غیر قابل تمدید است.

مرحله دوم :  ثبت نام اينترنتي:

الف)مراجعه به سامانه ثبت نامی سیپاد به آدرس  https://sipad.mums.ac.ir/stdnew  باورود کدملی به عنوان شناسه وشماره شناسنامه به عنوان رمز عبور

راهنمای تصویری ثبت نام اینترنتی به آدرس :

دانـــــلود راهنما


توجه:
پذیرفته شده گرامی ملزم است تمام مراحل ثبت نام اوليه اينترنتي را طبق راهنماي ثبت نام (با تکميل دقيق فرمهاي ثبت نامي و بارگذاری اسکن خوانای مدارک مورد نياز) از ابتدا تا انتها انجام دهد وکد رهگیری را دریافت نماید. بدیهی است مسئولیت صحت ثبت نام اینترنتی به عهده دانشجو بوده و مشکلات ناشی از هرگونه اشتباه نیز به عهده وی خواهد بود.

توجه: ثبت نام نکردن به صورت اینترنتی تا تاریخ 1401/07/07 به منزله انصراف از تحصیل تلقی شده و هیچ گونه اعتراضی پذیرفته نخواهد شد.

تذکر مهم: دانشجویان باید در ثبت شماره همراه و آدرس خود در پورتال آموزشی دقت کنند و در صورت هرگونه تغییر شماره همراه ، آدرس محل سکونت و... در طول مدت تحصیل اصلاحات لازم را از طریق آموزش دانشکده در سامانه آموزشی انجام دهند. یادآور می شود پذیرفته شده باید کلیه فرم های مورد نیاز و در انتها فرم ثبت نام اینترنتی  را از سامانه دانلود نموده و پس از تکمیل،  مجددا در قسمت مربوطه بارگذاری کند و اصل آن را به همراه سایر مدارک در زمان ثبت نام حضوری تحویل نمایند

ب)کليه پذيرفته شدگان نيمسال اول و دوم رشته هاي پرديس خودگردان و مازاد بر ظرفيت (شهريه پرداز) مي بايد شهريه تعيين شده را براي اولين نيم سال تحصيلي خود، به صورت علی الحساب طبق جدول شماره4 از طریق درگاه پرداخت اینترنتی واريز کنند. بديهي است درصورت پرداخت نکردن شهريه يک نيمسال ،به هيچ عنوان ثبت نام انجام نخواهد شد. شايان ذکر است شهريه مذکور بایدبه صورت کامل واريز شود و به هيچ عنوان تقسيط نمي شود.

  توجه:  اتباع خارجي پذيرفته شده در آزمون سراسری مي بايد قبل از ثبت نام اینترنتی ، شخصا با در دست داشتن اصل گذرنامه به مدیریت امور بین الملل اداره کنسولی واقع در ساختمان قریشی دانشگاه 18 مراجعه فرمایند. و پس از اخذ رسید تأیید صلاحیت از امور بین الملل دانشگاه و پس از هماهنگی مربوط، با در دست داشتن مدارک ذیل به آدرس : مشهد ‏- ميدان آزادی، پردیس دانشگاه فردوسی و علوم پزشکی مشهد‏- ساختمان مرکزی شماره 3  دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، مديريت امور آموزشي ، طبقه همکف خانم خزاعی جهت انجام ثبت نام مراجعه نمايند.

*لازم به یادآوری است ثبت نام از پذیرفته شدگان بدون تاییدیه صلاحیت امور بین الملل دانشگاه امکان پذیر نیست.

مدارک لازم جهت ثبت نام حضوری اتباع خارجی:

  • اصل و کپی پاسپورت و مدارک اقامتی و هویتی
  • اخذ رسید و ارائه تأییدیه صلاحیت از امور بین الملل دانشگاه
  • اخذ رسید تأییدیه مدرک تحصیلی از سامانه آموزش و پرورش(https://emt.medu.ir)
  • ارائه یک قطعه عکس جهت معرفی به آزمایشگاه و تحویل جواب آزمایشات
  • اصل مدرک تحصیلی یا گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی و دیپلم
  • اصل کارنامه تحصیلی دوره پیش دانشگاهی و دیپلم
  • تکمیل فرم شماره 15 دستورالعمل ثبت نامی آزمون سراسری سال 1401 برای متقاضیان افغانی و عراقی
  • تکمیل فرم تعهد نامه پیوست (لینک تعهدنامه اتباع خارجی)
  • 4 قطعه عکس

 

شهريه مصوب رشته هاي پرديس خودگردان (ظرفیت مازاد)در سال تحصيلي 1402-1401(به صورت علي الحساب):

-دانشجویان شهریه پرداز و اتباع غیر ایرانی می باید براساس جدول شماره 4 از طریق درگاه اینترنتی دانشگاه شهریه تحصیلی خودرا در سامانه ثبت نامی از قسمت" پرداخت الکترونیک "پرداخت کرده و رسید تراکنش آن را به همراه سایر مدارک در زمان ثبت نام حضوری تحویل نمایند.

-ضمناً پرديس خودگردان دانشگاه، هيچگونه تعهدي در قبال تامين خوابگاه، سلف سرويس و اياب و ذهاب دانشجويان شهریه پرداز  ندارد.
-در تمامی رشته ها و مقاطع تحصیلی شهریه متغیر  سالانه براساس آخرین مصوبات هیات امنا/ هیات رئیسه  دانشگاه افزایش خواهد داشت.
 

تذکرات خیلی مهم :

1-شهریه ثبت نامی در نیم سال اول قابل تقسیط نیست.

2-در صورتی که دانشجوپس از شروع به تحصیل از ادامه تحصیل منصرف شود می باید کل شهریه ثابت تا پایان تحصیل را به عنوان خسارت پرداخت کنند.

جدول شماره 4 :مبلغ شهریه تحصیلی دانشجویان شهریه پرداز

 رشته تحصيلي

پزشکي

دندانپزشکي

داروسازي

ساير رشته های کارشناسی

شهريه يک نيمسال دانشجویان ایرانی

170.000.000 ریال

100.000.000 ریال

شهريه يک نيمسال دانشجویان غیر ایرانی

 

910.000.000    ریال

(3250 دلار ، هر دلار 280.000 ریال در نظر گرفته شده است)

 

210.000.000 ریال

(750 دلار، هر دلار 280.000 ریال در نظر گرفته شده است)

 
یادآوری:بعد از اتمام ثبت نام اینترنتی از فرم مشخصات فردی پرینت گرفته و اصل آن را به همراه سایر مدارک در زمان ثبت نام حضوری تحویل نمایند .

تذکر مهم:  تکمیل فرم آیین نامه اخلاق و پوشش حرفه ای به همراه امضاء و اثر انگشت و بارگذاری آن روی سامانه سیپاد همچنین ارائه در زمان ثبت نام حضوری الزامی می باشد.


پذيرفته شدگان گرامی در مهلت ثبت نام اینترنتی ، درصورت داشتن  سوال های مرتبط با خوابگاه ،تغذیه ، فرهنگی و ..... با شماره  38823260 و در صورت داشتن سوالهای مرتبط با مسائل آموزشی براساس رشته قبولی  با شماره های ذیل تماس بگیرند.

           کارشناس مربوطه

رشته تحصیلی

    شماره تماس   

آقای عزت رحیمی

پزشکی

31409244

آقای حسن زاده

پزشکی

   31409245

آقای میلانی

دندانپزشکی

  31409252

خانم حسینی

داروسازی

  31409238

آقای کوروش نیا

دانشکده علوم پیرا پزشکی  شامل رشته های ،فیزیوتراپی ،بینایی سنجی ،علوم آزمایشگاهی ،پرتو شناسی ،مدارک پزشکی ،فناوری اطلاعات سلامت ،کار درمانی ،گفتار درمانی

  31409242

آقای رضوانی

دانشکده پرستاری مشهد شامل رشته های پرستاری ،مامایی  ،اتاق عمل ،فوریت های پزشکی و دانشکده پرستاری کاشمر

  31409237

خانم سعادت

دانشکده بهداشت و دانشکده پرستاری قوچان ، مجتمع های آموزش عالی سلامت خواف و درگز

 31409236

خانم خزاعی

خدمات آموزشی اتباع خارجی

31409250

پذيرفته شدگان گرامی درصورت داشتن سوال های مرتبط با سامانه ثبت نامی می توانند با واحد رایانه به شماره های 31409222--31409280 تماس حاصل نمایند.

*پذیرفته شدگان عزیز رشته پزشکی (محل تحصیل دانشکده علوم پزشکی نیشابور) جهت اطلاع از زمان  و نحوه ثبت نام اینترنتی و حضوری به سایت آن دانشکده به آدرس    nums.ac.ir   مراجعه نمایند.

 مرحله سوم :  ثبت نام حضوری و تحویل اصل مدارک:

لازم است پذیرفته شدگان محترم پس از انجام مراحل فوق در تاریخ هایی که متعاقبا از طریق همین درگاه اعلام خواهد شد جهت ثبت نام حضوری و تحویل اصل مدارک مراجعه نمایند.

از کلیه پذیرفته شدگان عزیز (و خانواده های محترم) تقاضا می شود اطلاعیه های مربوط را با دقت مطالعه نمایند و از مراجعه به مدیریت امور آموزشی و واحد های آموزشی دانشگاه برای هرگونه سوال جدا خودداری فرمایند. شایان ذکر است مقررات و آیین نامه های آموزشی کلیه رشته ها در سایت مدیریت امور آموزشی دانشگاه قرار دارد و مطالعه آنها برای تمامی دانشجویان الزامی است.

 

توضیحات و دریافت فرم های تعهدات کنکور سراسری

 

قابل توجه دانشجویان متقاضی خوابگاه:

پس ازتکمیل فرآیند ثبتنام آموزشی، به سامانه اداره خوابگاه ها به لینک esstu.mums.ac.ir مراجه کرده و درخواست خود را ثبت نمایند. فعال شدن سامانه تغذیه و اسکان شما منوط به ثبت درخواست خوابگاه میباشد.

دانشجویان جدید: نام کاربری و کلمه عبور سامانه خوابگاهی هر دو شماره دانشجویی میباشد.

 

 

                                                                                                                                             با سپاس


مدیریت امور آموزشي دانشگاه علوم پزشکي مشهد