همانطور که مستحضرید ثبت فعالیتهای اعضای هیات علمی طبق روال قبل در بستر سامانه آموزان (سیپاد) در حال انجام میباشد موارد ذیل جهت تسهیل در فرایند انجام کار و اطلاع رسانی نحوه استفاده از سامانه تقدیم حضور می گردد. شایان ذکر است که در نیمسال اول 1404 حق التدریس در دو مرحله پرداخت می گردد.
1- مراحل تایید فعالیتهای مدرسین در نیمسال اول 1405-1404
نقش |
آذرماه |
بهمن ماه(ماه تسویه) |
مدرس* |
بررسی و تایید موظفی و دروس اخذ شده از تاریخ 01/09/1404 تا 07/09/1404 به محض تایید استاد در این مرحله امکان تغییر موظفی (سمت اجرایی، تاریخ استخدام، مرتبه و ..) وجود ندارد. |
|
مدیر گروه |
کنترل و تایید فعالیتهای مدرسین از تاریخ 08/09/1404 تا 12/09/1404 |
کنترل و تایید فعالیتهای مدرسین از تاریخ 01/11/1404 تا 10/11/1404 |
کارشناس حق التدریس |
کنترل موظفی و دروس اخذ شده مدرسین اعم از اعضای هیات علمی و مدرسین غیر هیات علمی از تاریخ 08/09/1404 و ارسال به حسابداری 15/09/1404 |
کنترل و تایید نهایی تجمیع فعالیتهای مدرسین از تاریخ 11/11/1404 تا 18/11/1404 |
معاون آموزشی دانشکده |
- |
تایید نهایی تجمیع فعالیتهای مدرسین تا تاریخ 18/11/1404 |
حسابداری |
پرداخت علی الحساب اول براساس لیست تایید شده مدیر گروه از تاریخ 16/09/1404 |
تسویه براساس لیست تایید شده معاون آموزشی دانشکده از تاریخ 18/11/1404 |
* چنانچه مدرسین محترم بعد از تایید آذرماه، درخواست اصلاح و تکمیل فعالیتهای آموزشی و پژوهشی داشته باشند در ماه بعدی با دسترسی مدیر گروه مربوطه امکان ویرایش اطلاعات وجود دارد.
2- پرداخت حق التدریس برای اساتید و محاسبه معدل ارزشیابی دروس، منوط به درج ساعت مشارکت اساتید در فیلد تعریف گروههای درسی در سامانه آموزان توسط کارشناسان آموزش یا کارشناسان گروه میباشد. جهت وارد نمودن سهم مشارکت اساتید میبایست در قسمت تعریف گروههای درسی، ویرایش درس، قسمت اساتید را انتخاب کرده و ساعت حق التدریس (تئوری، عملی، کارآموزی، کارورزی و کارگاهی) وارد گردد. (فایل راهنمای شماره 1به پیوست ارسال می گردد.)
3- دروسی که دارای بیش از یک مدرس میباشد در صورتی که فاقد ساعت تدریس باشد در سامانه آموزان بطور پیش فرض صفر در نظر گرفته میشود و حق التدریس تعلق نمیگیرد.
4- کارشناسان محترم جهت وارد نمودن سمتهای اجرایی اصلی و فرعی، میبایست تا مورخ 15/08/1404 در قسمت تعریف استاد، مشخصات پایهای حکم، سمت را وارد نمایند. چنانچه بعد از پردازش نیمسال اول 1404، سمت اجرایی وارد نشده بود، میبایست از طریق کارتابل نامهها، تیکت درخواست پشتیبانی در سامانه آموزان برای بروز رسانی گروهی حکم ارسال کنند. (فایل راهنمای شماره 2 به پیوست ارسال می گردد.)
5- کارشناسان محترم جهت وارد نمودن اطلاعات کارشناسان آموزش، مدعوین، بازنشسته و دانشجویان دکتری میبایست در قسمت مشخصات پایه: گروه آموزشی مربوطه، در قسمت مقاطع تحصیلی استاد: مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی و در قسمت مشخصات پایهای حکم: فقط نوع استخدام وارد نمایند. سپس در قسمت کنترل حق التدریس موظفی و سقف تدریس بررسی و چک گردد. مجدداً تاکید می گردد به جز نوع استخدام اطلاعات دیگری در قسمت مشخصات پایه ای حکم درج نگردد. (فایل راهنمای شماره 3 به پیوست ارسال می گردد.)
6- پرداخت حق التدریس به مدرسین غیر هیات علمی اعم از مدعو و بازنشسته منوط به ثبت درخواست مشارکت در تدریس توسط مدرس در سامانه آموزان و تایید مدیرگروه، کارشناس حق التدریس، معاون آموزشی و تایید رئیس دانشکده می باشد.
7- در خصوص پایان نامهها، پایان نامههای دفاع شده از تاریخ 15/05/1404 لغایت 10/11/1404 مشمول موظفی و پرداخت حق التدریس در نیمسال اول 14041می باشد.
8- مدرسین محترم نسبت به بررسی دقیق و چک کردن دروس، پایان نامهها و ساعت مشارکت خود نهایت دقت را مبذول فرمائید پس از تسویه ترم امکان تغییر ساعت یا ایجاد درس به هیچ عنوان وجود ندارد. (فایل راهنمای شماره 4 به پیوست ارسال می گردد.)
9- نحوه اعمال ضرایب دروس بین الملل طبق بندهای نامه شماره 327457/04 مورخ 20/07/1404 می بایست اعمال گردد.