معاونت آموزشی

ویژگی شاخص دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه‌ آموزش، بهره‌مندی از ظرفیت اساتید نخبه است

دانشگاه علوم پزشکی مشهد از جمله دانشگاه‌های برتر کشور در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه آموزش بوده و در این دانشگاه از ظرفیت اساتید نخبه ،به شکل مناسبی  استفاده شده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با وب دا، اظهار کرد: از بهمن ماه پارسال تا امسال 12 اقدام شاخص در حوزه آموزش در دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت پذیرفته است و نتیجه این اقدامات منجر به افزوده شدن رشته‌های جدید، تهیه و تدوین سرفصل‌های دروس متناسب با نیاز روز جامعه و بهره‌وری حداکثری از آموزش‌های فراگرفته در حوزه‌های بهداشت و درمان بوده است.

دکتر ابوالفضل خواجوی‌راد تصریح کرد: اقدامات شاخص حوزه آموزش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از دهه فجر سال گذشته تا سال جاری شامل جشنواره آموزشی شهید مطهری در سطوح دانشگاهی و کشوری و کسب 20 رتبه برتر (2 کشوری و 18 دانشگاهی)، برگزاری چهاردمین المپیاد کشوری دانشجویان پزشکی و کسب 24 رتبه برتر توسط نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تجهیز گروه‌ها و بیمارستان‌های آموزشی در رشته‌های مختلف پایه و بالین، همایش منطقه‌ای هیأت‌های اجرایی جذب دانشگاه‌‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی خراسان بزرگ با حضور مسئولان معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی و مسئولان شورای عالی انقلاب فرهنگی، برگزاری مدرسه صرع با حضور متخصصان مغز و اعصاب ایران و آلمان و امضای تفاهم نامه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی، برگزاری المپیاد علمی دانشجویی و کسب 18 رتبه برتر، انجام فراخوان‌های نوبت‌های هجدهم و نوزدهم جذب هیأت علمی کارا و مؤثر بوده است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در طول یک سال اخیر برگزاری آزمون‌های بورد تخصصی در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی را داشتیم، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در آخرین آزمون‌های برگزار شده بیش از 51 رتبه برتر داشت.

دکتر خواجوی‌راد تأکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در آزمون بورد پزشکی 23 برگزیده داشت و در میان این برگزیدگان یک رتبه اول، 3 رتبه دوم، یک رتبه سوم، 5 (5 درصد برتر) و 13 (10 درصد برتر) داشتیم؛ همچنین در آزمون بورد دندانپزشکی هم 28 برگزیده داشتیم و از این تعداد نیز 9 نفر موفق به کسب رتبه برتر شدند که شامل 5 رتبه اول، 3 رتبه دوم و یک رتبه سوم بودند و در کنار آن 11 (5 درصد برتر) و 8 (10 درصد برتر) داشتیم.

وی اضافه کرد: برگزیدگان آزمون متمرکز بورد تخصصی پزشکی کشور در رشته‌های ارتوپدی، ارولوژی، رادیولوژی، داخلی، قلب، طب اورژانس، زنان و زایمان، پزشکی هسته‌ای، جراحی عمومی، چشم‌پزشکی روان‌پزشکی، پوست، بیماری‌های مغز و اعصاب و جراحی مغز و اعصاب بوده و برگزیدگان آزمون متمرکز بورد تخصصی دندانپزشکی کشور هم در رشته‌های رادیولوژی، جراحی دهان، فک و صورت، اندو، پروتز، پریو، ترمیمی، ارتودونسی، اطفال، بیماری دهان و دندان بودند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن اشاره به عضویت بیش از 31 درصد دانشجویان این دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد، دکتری و فوق تخصص)، بیان کرد: همچنین باید اشاره کنیم عضویت بیش از 60 عضو هیأت علمی به عنوان اعضای هیأت ممتحنه دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دیگر موارد قابل ذکر در حوزه آموزش بوده است.

دکتر خواجوی‌راد افزود:از اقدام مهم صورت گرفته دیگر  ارتقاء توانمندی‌ها در راستای توسعه بین‌المللی سازی بود و در کنار آن به افزایش دو برابری ظرفیت پذیرش دانشجوی بین‌الملل توجه شد و عدد آن 10 به 20 درصد مجموع دانشجویان افزایش یافت.

وی از ایجاد یک دانشکده جدید در دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد و گفت: راه‌اندازی دانشکده فناوری‌های نوین اقدام شاخص دیگر یک سال اخیر بوده و در تلاش هستیم که از مهر ماه سال آینده و پس از جذب هیأت علمی و پذیرش دانشجو کلاس‌های درس این دانشکده را آغاز نماییم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: مهمترین برنامه پیش رو در حوزه آموزش افتتاح پردیس دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد خواهد بود، طرحی که در نوع خود بی‌نظیر بوده و ساخت این پروژه عظیم در مراحل پایانی قرار دارد و این مجموعه آموزشی به‌زودی با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهری به بهره‌برداری می‌رسد.

دکتر خواجوی‌راد تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد 971 عضو هیأت علمی و  9309 دانشجو داشته که 350 نفر از آنان دانشجوی بین‌الملل هستند و اساتید و دانشجویان این دانشگاه در 87 گروه آموزشی در حال تدریس و تحصیل هستند و باید اشاره کنیم که با توجه به ارتقاءها و افزایش ظرفیت‌ها بر تعداد این اعداد در هر 3 بخش افزوده شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان گفت: ما به دنبال بهره‌وری حداکثری در حوزه آموزش هستیم تا از ظرفیت اساتید به نحو احسن در مسیر پرورش پزشکان و متخصصان آینده جامعه استفاده شود.