معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حکمی مسئول مرکزجامع مهارت های بالینی و فناوری های نوین آموزشی دانشگاه را منصوب کرد.
دکترخواجوی راد در این جکم دکتر رضا حبیب زاده عضو هیئت علمی گروه طب اورژانس را به این سمت منصوب و برای ایشان اظهار امیدواری کرده است که با بهره مندی از تمامی ظرفیت های موجود دانشگاه و توکل بر خداوند متعال و عنایت حضرت ثامن الحجج(ع)، با رعایت چهارچوب های قانونی و شرعی و رعایت سلسله مراتب سازمانی در تحقق اهداف مرکز موفق باشید.
معاون آموزشی دانشگاه در حکم انتصاب مسئول مرکزجامع مهارت های بالینی و فناوری های نوین آموزشی دانشگاه بر موارد ذیل تاکید کرده است:
- بررسی وضعیت موجود و تلاش در جهت ادامه حرکت توسعه ای کیفی و کمی مرکز و ارتقاء فرآیندها.
- مشارکت و ارایه مشورت تخصصی به اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه در طراحی آموزشی دوره یا درس با استفاده از تکنولوژی های نوین(اپلیکیشن، واقعیت مجازی و افزوده، شبیه سازی، هوش مصنوعی و...)
- برنامه ریزی، طراحی و اجرای کارگاه های توانمندسازی اعضای هیات علمی در خصوص شیوه های نوین تدریس و کاربرد تکنولوژی های نوین در آموزش بالینی و نظری با هماهنگی مدیریت مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه. در این زمینه، توجه خاص به برگزاری دوره کوتاه مدت آموزش مبتنی بر شبیه سازی در علوم پزشکی جهت توانمدسازی اساتید به شکل ویژه مورد انتظار است.
- توجه ویژه به ارتباط با شرکت های دانش بنیان، ایده پردازی و حمایت از اجرای پایان نامه ها و طرحهای تحقیقاتی محصول محور در حوزه فن آوری های ارتقاء دهنده آموزش.
- تدوین برنامه عملیاتی سالانه و پایش مستمر آن. در این راستا گزارش عملکرد زمان بندی شده و بررسی میزان تحقق اهداف برنامه عملیاتی مورد انتظار می باشد.
- ادامه مسیر پویش Low Cost In situ Simulation ایجادشده در مرکز با تمرکز ویژه بر اطلاع رسانی اقدامات انجام شده به وزارت متبوع علی الخصوص کمیته تخصصی کشوری شبیه سازی در آموزش علوم پزشکی.
- ارتقاء جایگاه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه آموزش مهارتهای بالینی در سطح ملی و منطقه ای.
- درنظر داشتن مقوله اقتصاد آموزش در برنامه ریزی عملیاتی مرکز با نگاه ویژه به امکان درامدزایی و خلق منابع مالی با استفاده از امکانات مرکز با رعایت عدم تداخل و آسیب به برنامه های آموزشی الزامی و مصوب.
- نظارت ویژه بر حسن اجرای کارگاه های عملی گروه های آموزشی دانشگاه و نیازسنجی دقیق از تجهیزات موردنیاز مرکز به شکل سالانه.
- تداوم اقدامات موثر در برگزاری آزمون های استاندارد OSCE علی الخصوص آزمون های کشوری نظیر صلاحیت بالینی پزشکی عمومی، آزمون عملی پذیرش دستیار فلوشیپ فوق تخصصی و... در هماهنگی کامل با سایر متولیان آزمون ها.
- بررسی راهکارهای توسعه روش های نوین آموزشی مبتنی بر تکنولوژی های نوین آموزشی و شیبه سازها در دانشکده های مختلف مبتنی بر اهداف و نیازهای رشته های مختلف دانشکده ها. در این راستا توانمندسازی و اعضای هیأت علمی و ایجاد زیرساخت مورد نیاز مورد تأکید می باشد.
- هماهنگی با سایر معاونت های دانشگاه (علی الخصوص معاونت های درمان و بهداشت دانشگاه) در ارایه بسته های خدمات آموزشی حسب نیاز با هماهنگی این معاونت.
- عنایت ویژه و برنامه ریزی بر مبنای ارتقای شاخص های کارگروه های ده گانه برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی علی الخصوص کارگروه های مرتبط (کارگروه مدیریت جامع کیفیت در آموزش علوم پزشکی، توسعه آموزش و فناوری های نوین ارتقای یادگیری، کارآفرینی و کسب و کارهای دانش بنیان در آموزش علوم پزشکی)