اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در کنار مبحث آموزش، درجبهه کرونا هم عملکرد درخشانی داشتند

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اعضای هیات علمی این دانشگاه در کنار مبحث آموزش، درحوزه درمان بیماران و جبهه مبارزه با کرونا  هم عملکرد درخشانی داشتند.

دکتر فریبرز ثمینی در مراسم اختتامیه جشنواره شهید مطهری در منطقه 9 کشور ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت اظهار کرد: سال ۱۳۹۹ سالی بسیار سخت و پرفراز و نشیب بود و اساتید نشان دادند که همواره به‌خصوص در مواقع بحرانی درخشان ظاهر می‌شوند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه این دانشگاه در ایام بحران کرونا افتخارات قابل توجهی کسب کرد، گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه آموزش مجازی عملکرد قابل توجهی داشت و از جمله دیگر عناوین کسب شده این دانشگاه می‌توان به کسب مقام برتر آموزشی در 2 سال اخیر ، کسب رتبه 501-600 جهانی در رتبه‌بندی 2021 تایمز، ارتقاء 36 پله‌ای و کسب رتبه 114 در آسیا در سال 2020، کسب رتبه 83 جهانی و اول کشوری در سال 2020، ارتقاء در رتبه‌بندی لاین، کسب رتبه اول کشوری و جهانی 151 تا 200 در رتبه‌بندی شانگ‌های، کسب یک مدال طلا در حیطه آموزش پزشکی، کسب یک مدال نقره در حیطه مطالعات میان رشته‌ای، کسب 5 مدال برنز در حیطه‌های استدلال بالینی، علوم پایه و مدیریت نظام سلامت و کسب رتبه دوم مرحله گروهی حیطه آموزش پزشکی اشاره کرد.

دکتر ثمینی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دوازدهمین المپیاد علمی دانشجویی مدال طلای آموزش بالینی را به دست آورد و از دیگر دستاوردهای این دانشگاه می‌توان از كسب رتبه اول آموزش کلان مناطق در طرح راد، کسب رتبه اول در بُعد اخلاق مداری پزشکی و اخلاق حرفه‌ای، کسب رتبه برتردر بعد پاسخگویی به جامعه، کسب رتبه سوم در بُعد بین‌الملل، کسب رتبه‌های برتر در ابعاد مختلف از جمله حوزه عملکردی، آموزش مجازی و کارآفرینی، کسب رتبه‌های برتر در خروجی‌های تأثیرگذار دانشگاه در بعد همگرایی، دانشگاه مرجع و پیشتاز با رهیافت همگرایی علوم، زیرساخت، ماموریت‌گرایی، توسعه راهبردی و مرجعیت علمی، کسب مقام دوم دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراکز استان غیر قطب، تهیه سند نقشه توسعه آموزش دانشگاه و کلان منطقه تا اُفُق 1408، تهیه کتاب مرجعیت و کسب موفقیت‌های عمده در ماموریت‌های واگذار شده به دانشگاه و کلان منطقه 9 آمایشی به‌ویژه در توسعه علوم اعصاب، فناوری‌های نوین آموزشی و تغذیه نام برد.

وی ضمن اشاره به حمایت رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تهیه سند آمایش سرزمینی، تجهیز مرکز سنجش الکترونیک، آموزش مجازی و از راه دور، تصریح کرد: در خصوص آموزش مجازی از سال‌ها قبل روی این موضوع صحبت شده بود که اقدام خاصی صورت نپذیرفت، اما این شیوه آموزشی از زمان بحران کرونا آغاز شد و دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز کننده این شیوه بود و در ادامه با راه‌اندازی سامانه نوید موفق به کسب رتبه دوم آموزش در کشور شدیم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: مشکلات اینترنتی در مبحث آموزش شامل سرعت، قطعی، پهنای باند و غیره بوده که این موضوع در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارتقاء تجهیزات مرتبط با آموزش اینترنتی برطرف شده است.

دکتر ثمینی با تاکید بر اینکه امروزه انواع مختلف محتواهای درسی با روش‌های نوین الکترونیکی و آموزشی تهیه می‌شود و در کنار طراحی سوالات امتحانات و آزمون‌ها را داشته‌ایم، گفت: کارگروه معاونت آموزشی با اختصاص بودجه موردنیاز تمامی نواقص و کمبودهای حوزه آموزش مجازی را برطرف کرده، ضمن اینکه تقویت تجهیزات مرتبط با این نوع آموزش را در کنار آموزش‌های عملی در بیمارستان‌ها داشتیم.