برگزاری 3 هزار و 840 وبینار آموزشی توسط مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

 مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برگزاری بیش از 52  کارگاه آموزشی، اجرای  3 هزار و 840 وبینار و تولید 149 عنوان محتوای ویدئویی برای آموزش و ارتقای توانمندی دانشجویان و اساتید از جمله اقدامات این مرکز محسوب می‌شود.

 دکتر علی عمادزاده در گفتگو با وب دا اظهار کرد: مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی و واحدهای زیرمجموعه آن، بخشی از معاونت آموزشی دانشگاه محسوب می‌شود که برای رسیدن به تعالی آموزشی در چارچوب ماموریت‌های خود به عنوان بازوی اجرایی و مرکز تفکر برای اخذ تصمیمات در زمینه‌ توسعه آموزش درسطح دانشگاه انجام وظیفه می‌کند.

 وی خاطر نشان کرد: تجهیز استودیو پردیس دانشگاه و انعقاد قرارداد تولید 300 محتوای الکترونیکی، اجرای برنامه‌های آموزشی پزشکی عمومی کلان منطقه9، راه اندازی سامانه یادگیری الکترونیکی نوید، انتقال محتوا از سامانه LMS به سامانه کشوری نوید، راه اندازی شورای آموزش مجازی، برگزاری المپیاد علمی دانشجویان، انتشار فصلنامه افق توسعه آموزش علوم پزشکی بجای دوفصلنامه، برگزاری مصاحبه ارزیابی روش تدریس از متقاضیان جذب هیات علمی پیمانی، اعتباربخشی آموزشی‌ مراکز درمانی، آموزشی زیرمجموعه دانشگاه و کلان منطقه9 از مهمترین اقدامات این مدیریت در سال جاری بوده است.

برگزاری مصاحبه ارزیابی روش تدریس از متقاضیان جذب هیات علمی

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در زمینه ارزیابی روش تدریس متقاضیان فراخوان جذب هیات علمی پیمانی در رشته های علوم پایه و بالینی مصاحبه انجام شده است، تصریح کرد: در این فرآیند که حدوداً 6 ماه بطول انجامید بالغ بر 82 نفر از اعضاء هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بعنوان "هیات ممتحنه" و 92 نفر داوطلب بعنوان "مدعو" شرکت داشتند که پس از اتمام پایش و ارزیابی، داوطلبان واجد شرايطی که حدنصاب لازم را کسب کنند، پس از تأیید هیأت اجرایی جذب این دانشگاه ،جهت اعلام نظر نهایی به وزارت متبوع معرفی می‌شوند.  

وی در خصوص اهداف برگزاری مصاحبه ارزیابی روش تدریس گفت: ارتقاء فرآیند پذیرش برای انتخاب شایسته‌ترین داوطلبان، توجه به توانایی و مهارت های تدریس، فراهم‌نمودن بستر مناسب انطباق اهداف فردی با سازمان، توجه کردن به انگیزه، علایق و استعداد‌های ضروری در حوزه تدریس و آموزش از جمله اهداف برگزاری مصاحبه  ارزیابی روش تدریس از متقاضیان جذب هیأت علمی است.

انعقاد قرارداد برای تولید 300 محتوای الکترونیکی

دکترعمادزاده با اشاره به انعقاد قرارداد برای تولید 300 محتوای الکترونیکی، افزود: از جمله اقدامات این مرکز در طول یک‌سال گذشته در راستای توسعه و عدالت آموزشی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، کارگاه‌های آموزشی جهت تولید محتوای الکترونیکی برگزار شد و علاوه برآن قراردادی نیز برای تولید 300 محتوای الکترونیکی با دانشگاه علوم پزشکی مجازی منعقد گردید و همچنین 48 درس رشته دندانپزشکی عمومی مجازی‌سازی شد.

 این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص اعتباربخشی مراکز آموزشی درمانی و برنامه‌های آموزشی پزشکی عمومی کلان منطقه گفت: در خصوص اجرای اعتباربخشی، جلساتی در سطح منطقه با حضور اعضای کمیته‌های اعتباربخشی دانشگاه ها به منظور تبادل تجارب و ارتقاء تطبیق با استانداردها برگزار شد که از مراکز ارزیابی‌ واعتبار بخشی شده تعداد 10 بیمارستان ازجمله بیمارستان های دکتر شیخ، شهید کامیاب، قائم(عج)، امام رضا(ع)، خاتم الانبیاء(ص)، ابن سینا، امید، اکبر، ام البنین، اعتبار یک ساله و بیمارستان شهید هاشمی نژاد اعتبار دو ساله را کسب کردند

برگزاری المپیاد مرحله دوم کشوری به صورت متمرکز در کلان منطقه 9

دکتر عمادزاده به برگزاری المپیاد در دو مرحله انفرادی و مرحله دوم کشوری به صورت متمرکز در کلان منطقه 9 اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری همایش اطلاع‌رسانی، برگزاری کارگاه های آموزشی و جلسات وبینار برای حیطه‌های شش‌گانه المپیاد، بارگذاری اطلاعات دانشجویان متقاضی هر یک از حیطه‌ها در سامانه مرکز سنجش از جمله اقدامات در خصوص برگزاری این المپیاد است.

انتشار مجله افق توسعه آموزش به صورت فصلنامه

وی با بیان اینکه تعداد مقالات دریافتی این نشریه علمی آموزشی در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از چهار و نیم برابر رشد داشته است، افزود: بازه زمانی انتشار مجله افق توسعه آموزش علوم پزشکی از دوفصلنامه به فصلنامه (از پاییز سال 1399) تغییر یافت و 12  نمایه بین المللی و 3 نمایه ملی را اخذ کرد.

خبرنگار: سید جواد نظری هاشمی